Play Jamatel
Play Jamatel chętnie otwiera swoje sklepy w sąsiedztwie konkurencji.
Jamatel działa na rynku usług telefonii komórkowej od 1999 roku. Osiem lat później firma zawarła umowę dilerską z operatorem sieci komórkowej Play i od tej pory tworzy sieć salonów sprzedaży oraz grupę autoryzowanych doradców biznesowych pod tą marką.
– Rozpoczynaliśmy przygodę z siecią Play od jednego salonu w Krakowie – wspomina Mariusz Skrzypczyk, właściciel Jamatela. – Obecnie możemy pochwalić się 20 punktami. W tym roku uruchomiliśmy sześć nowych placówek w województwach: wielkopolskim, zachodniopomorskim, łódzkim oraz małopolskim. Nie mamy konkretnych planów dotyczących otwarć w przyszłym roku, co jest związane z końcem ekspansji operatora. Obserwujemy jednak projekty inwestycyjne nowych centrów handlowych, dlatego nie wykluczamy dalszych otwarć.
Placówki Jamatel znajdują się właśnie w centrach oraz przy głównych ulicach handlowych. Wynika to z faktu, że lokalizacje na terenie osiedli oraz w biurowcach przyciągają tych samych klientów, co powoduje, że po dosyć krótkim czasie taki punkt musi walczyć o klientów, wykorzystując rozmaite działania marketingowe. Powierzchnia lokalu, określona przez Play, nie może być mniejsza niż 25 m1.
– Punkt sprzedaży, który działa w sąsiedztwie konkurencji, jest wyjątkowo pożądany, ponieważ stanowi praktycznie gotową bazę przyszłych klientów, czyli osób zainteresowanych usługami telekomunikacyjnymi, które chętnie porównają naszą ofertę z innymi sieciami -twierdzi Mariusz Skrzypczyk.
Franczyzodawca najbardziej docenia partnerów, którzy działają już lokalnie, nawet w innej branży, dzięki czemu posiadają bazę klientów lub firm współpracujących z nimi do tej pory.
Całkowity koszt inwestycji w biznes z Jamatelem wynosi od 50 do 120 tys. zł. Tak duży przedział wynika z rodzaju lokalizacji, konieczności przeprowadzenia ewentualnego remontu i dostosowania do standardów wizualizacyjnych przy otwieraniu zupełnie nowego sklepu. Podana kwota obejmuje także zato-warowanie.
Przy przejmowaniu działającej placówki będzie to opłata za przygotowany i wyposażony już lokal. Trzeba też wziąć pod uwagę dodatkowe opłaty, na przykład kaucję zabezpieczającą w przypadku centrum handlowego. Nie pobieramy żadnych opłat franczyzowych, a każda akcja marketingowa jest rozliczana oddzielnie z operatorem. W ramach pakietu franczyzowego zapewniamy szkolenia dla konsultantów, pomoc przy otwieraniu placówki na każdym etapie, wsparcie trenera oraz ułatwienia w rozliczeniach.